zaterdag 23 november 2013

Pindakaas


Homemade pindakaas gebruik ik voor de pindasoep maar er s' ochtends een cracker mee besmeren word ik ook heel blij van. Of een boterham met pindakaas en bramenjam en waar ik vooral raar op aangekeken word is toch wel een krentenbol met pindakaas maar o zo lekker. Pindakaas ik ben er mee groot geworden en nu maak ik het zelf.

Ingrediënten:
  • 500 gr ongebrande en ongezouten pinda's
  • 2 eetlepels arachideolie  (pinda olie)
  • 2 theelepels zout
  • 2 eetlepels rietsuiker (demerara suiker)

Bak de pinda's in een grote koekenpan zonder vet, onder voortdurend roeren goudgeel en krokant. Laat de pinda's afkoelen en doe ze dan in de blender met de olie, zout en suiker. Blend dit totdat er een smeuïge pindakaas ontstaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.