donderdag 31 oktober 2013

Goed voor in het lichaam en Goed voor op het lichaam!

Gezonde voeding is voor mij niet als een hype begonnen. Het was meer toen deze hype begon dat ik mijn eigen voedingspatroon onder de loep nam en er zodoende achter kwam dat mijn huidige voeding blijkbaar een hele hoge voedingswaarde bevat. Dit heb ik te danken aan mijn jeugd, mijn achtergrond en mijn huidige leefomstandigheden. Dus nee gezonde voeding is voor mijn geen hype, het is een lifestyle die ik heb besloten te delen hier op mijn blog met een ieder die van gezonde voeding een dagelijks levenspatroon wil maken.

Nu moet ik natuurlijk wel eerlijk bekennen dat er ook in mijn keuken een aantal dingen waren die ik na nader onderzoek zo in de kliko heb gegooid. De eerste daarvan is witte geraffineerde suiker geweest. Vooral de fijne kristalsuiker gebruikte ik graag in allerlei desserts. Gelukkig heb ik hiervoor vele alternatieven gevonden die ook te vinden zijn hier op mijn blog: http://dekeukenvandeliefde.blogspot.nl/2013/07/alternatieve-suikers.html

Het volgende product dat ik zonder blikken of blozen er achter aan heb gegooid zijn de bouillon blokjes geweest van de bekende merken als Knorr, Maggi en die van de huismerken van de bekende supermarkt ketens. Deze zitten namelijk allemaal vol met E-nummer tegenwoordig ook bekend onder de naam gemodificeerd maiszetmeel, de chemische variant van E621. In ieder geval niet iets waar je lichaam blij van wordt. En ja het beste alternatief hiervoor is natuurlijk zelf je fond en bouillon maken maar gezien niet iedereen daar tijd voor heeft of zin in heeft, ben ook voor dit probleem opzoek gegaan naar een oplossing en zo kwam ik terecht bij Marqt , een supermarkt keten die aan eerlijke voeding doet die dicht bij de oorsprong blijft. En daar vind je dan fond en bouillonblokjes zonder E-nummers en zonder gemodificeerde ( lees chemisch bewerkte) ingrediënten.

Om dan weer terug te komen op wat ik dan uit de keuken voor mijn lichaam gebruik is om te beginnen kokosolie. Zelf ben ik van mening dat dit het best bewaarde geheim is op de Europese markt. Let wel, ik gebruik de ontgeurde kokosolie want hoeveel ik ook van kokos houd, ik hoef niet naar een kokosnoot te ruiken! Maar ik gebruik deze dus als bodylotion, dagcrème en als leave in conditioner op nat haar. Op deze site http://www.kokosolie.net/ worden het gebruik van kokosolie en de effecten ervan haarfijn uitgelegd.

En dan nog wat leuke ingrediënten uit de keuken die je op je lichaam kan gebruiken zijn avocado en rauwe honing. Ik bedoel laten we eerlijk zijn, wij vrouwen richten hun mooie manen af en toe aardig wat schade aan met verven. föhnen, stylen en noem maar op. Daarom verwen ik mijn haren regelmatig met een masker gemaakt van avocado en honing. Doe een eetlepel honing en het vruchtvlees van een halve avocado samen in de blender, goed in masseren in je haar en 10 minuten laten intrekken. Daarna je haar wassen als gebruikelijk.

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.